Laatste rit - iedereen van harte welkom! - Reisverslag uit Goes, Nederland van Jan Willems - WaarBenJij.nu Laatste rit - iedereen van harte welkom! - Reisverslag uit Goes, Nederland van Jan Willems - WaarBenJij.nu

Laatste rit - iedereen van harte welkom!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Januari 2014 | Nederland, Goes

(English translation at the end)
Gelukkig en plezierig 2014!
Dit is geen reisverslag maar langs deze weg toch volgende mededeling:
Morgen (vrijdag 3/1/2014) zeilen we Tjip van Goes naar Antwerpen. In Antwerpen gaat de boot op het droge (maandagmorgen 6/1/2014) voor een groot onderhoud. Na 5 weken aan boord heb ik behoorlijk lang lijstje opgemaakt.
Eigenlijk is de reis al gedaan maar dit is toch echt thuiskomen. Voor degenen die Tjip in levende lijve willen zien is dit het moment.
Praktisch: Ik vertrek rond 8 uur in Goes, samen met Jasper en Anke. Via de Oosterschelde en het kanaal van Hansweert komen we op de Westerschelde. Als alles wat mee zit zouden we na de middag in Antwerpen moeten toekomen. Rond 15u30 kunnen we het haventje op Linkeroever binnenvaren. (Als we dit tijdstip missen moeten we wachten tot 17u30 en dat doe ik liever niet). Als we veel te vroeg zijn hangen we aan de wachtboei voor de haven, draaien we wat rondjes voor de kade van Antwerpen of meren we aan de steiger bij de 'plage'.
Iedereen is uiteraard welkom. We voorzien wat bubbeltjes.
Ik zal Els op de hoogte houden. Je kan bij haar informeren als jullie van wat verder moeten komen (0478 97 87 02) of als ik bereik heb bij mij (0475 720 530). Je kan het bezoek combineren met een mooie wandeling langs de schelde en de 'plage' van linkeroever.
Misschien tot morgen namiddag.

Happy and pleasant 2014!
This is not a travel report but I want to send trough this website the following announcement:
Tomorrow (3/1/2014) we will sail Tjip from Goes (NL) to Antwerp (B). In Antwerp the boat will go out of the water (6/1/2014) for some maintenance works. After 5 weeks sailing I made a quite extensive list of to do's.
In fact the voyage is already finished but this is really coming home. For them who want to see the boat in real is this the moment.
Practically: I will leave Goes at 8am, together with Jasper and Anke as boats(wo)men. Via the Oosterschelde and the canal of Hansweert, i will enter the Westerschelde. After the noon we should arrive at the Antwerp skyline. At about 3:30pm we can enter the marina at Linkeroever. (If we miss 3:30pm the next opening is 5:30pm and that is not what I want). If we are to early we will sail some tours in front of Antwerp or moor at the buoy in front of the marina or at the jetty at the 'plage'.
Everyone is welcome. There will be some bubbles to drink.
I will inform Els on the progress. You can check with her if you plan to come from further (0478 97 87 02) or you can try to contact me if I am in reach (0475 720 530)
you can combine this visit with a nice walk along the borders of the Schelde and the beach at Antwerpen Linkeroever.
See you maybe tomorrow.

• 02 Januari 2014 - 23:51

Katrien:

Behouden vaart ...ik,moet werken tot half zeven maar als er nog bubbels zijn...kom ik nog af!